[OSM-talk-nl] inventarisatie fietsknopennetwerk Zuid-Nederland en Twente

Itserik erik at itserik.nl
Wed Oct 6 10:19:16 UTC 2010

  Op 6-10-2010 10:18, FBouma at goudappel.nl schreef:

> Als een knooppunt op bijvoorbeeld een rotonde ligt worden alle
> aansluitingen van de rotonde van een knooppuntnummer voorzien, zodat
> een fietser altijd de knoop 'aanraakt' bij het passeren van de rotonde.
> In feite is de hele rotonde onderdeel van het knooppunt.
Over het algemeen staat er een info bord op het knooppunt. Zelf voorzie
ik de node (aan een weg) die het dichtst bij dit punt ligt van een
knoopuntnummer. Alle wegen die vanaf die node naar de andere knooppunten
vertrekken kunnen elkaar dus overlappen.

Als je alle nodes van zo'n rotondeknooppunt als knooppunt maakt. Dan
zouden deze nodes ook aan de netwerkrelatie moeten worden toegevoegd.
Dit lijkt me niet helemaal wenselijk.

Ik zou zeggen kijk eens rond op andere rotondes en kijk hoe het daar
gedaan is.

gr Erik