[OSM-talk-nl] inventarisatie fietsknopennetwerk Zuid-Nederlanden Twente

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Wed Oct 6 19:25:35 UTC 2010

Ik vind dat we maar een (1) knooppunt moeten plaatsen.

Waarom:

-          Er is er fysiek  maar een (1) knooppuntbord aanwezig en de
exacte plaats daarvan is soms echt belangrijk voor de fietsers.

-          Als we kaarten printen (denk ook aan derden en afnemers)
lopen we steeds opnieuw het risico van een kakofonie van knooppunten

-          We moeten de routers leren dat op kruispunten en rotondes
alle overbodige routing naar de exacte plaats van het knooppunt

kan worden verwijderd. Als je goed nadenkt is dat eenvoudig, bijna alle
gevallen kenmerken die stukjes zich door routes in 2 richtingen op
hetzelfde way stuk.

-          Op rotondes die niet als rotonde zijn getagged  moet de
router herkennen  dat het knooppunt op een cirkel van eenrichting paden
ligt en dat deze niet het knooppunt hoeft te raken om ok te zijn.

Als we de knooppunten niet gebruiken om de exacte plaats van een
routebord aan te duiden, dan moet voor het routebord  een nieuwe tag
bedacht worden

en moet de huidige rcn-tagging onzichtbaar worden. Dan is het geen
bezwaar als er -tig knooppunten op een kruispunt liggen . Alleen de
controle

en statistiek met de PC worden dan wat lastiger.

Omdat de situatie nu het meest op de eerste situatie lijkt , is het
misschien het beste om de routers aan te passen.

Soortgelijke situaties komen nl ook op ander plekken voor.

Tik maar eens in op google dat je  van Rotterdam naar Amsterdam wilt
rijden via

Utrecht. De kans is groot dat je door het centrum wordt geleidt, terwijl
de router moet snappen dat je alleen  maar niet via den haag wilt.

Ook daar is sprake van een route utrecht in en weer uit= dubbele route
heen/terug op hetzelfde wegvak of tenminste

uitkomende de hetzelfde autoweg, en een wegdeel dat geschrapt kan
wordne.

In de huidige routers (ook bij google) moet je een tussenpunt klikken op
de autoweg  als je via utrecht wilt en owee als de router

denkt dat dat op de tegengestelde richting ligt.....

Gert