[OSM-talk-nl] lokale fietsrouteplanner amsterdam

Martijn van Exel m at rtijn.org
Sun Oct 31 20:52:39 UTC 2010

On Oct 31, 2010, at 5:22 PM, Lambertus wrote:

> Het goede pad kiezen wordt een paar regels eerder gedaan (chdir($dir);) en daarbij wordt de variabele $yours_dir gebruikt en die moet wijzen naar de directory waar Gosmore in zit (die variabele kan ik beter hernoemen want daar hebben meer mensen moeite mee gehad).

Ik had dat pad gezet in de eerste regels maar dat wordt niet overgenomen. Dat commando chdir staat een paar regels *na* dat het nice commando wordt uitgevoerd. Maar enfin, dat is opgelost.

> Dit is nieuw voor mij. In de htaccess wordt alleen de gzip compressie van de php output aangezet. Maar als je op een intern netwerk test heb je dat niet nodig.

Het kan natuurlijk met mijn apache-config te maken hebben. Het werkt nu zonder compressie, voor nu okee. Ik kijk er later nog wel even naar.

> Kun je met FF en Firebug kijken of er uberhaupt wel wat terug komt? Alternatief kun je in de commands.log de laatste regel op de commandline opnieuw uitvoeren om te kijken of Gosmore wel een route berekend.

Als ik een startpunt op de kaart prik wordt deze request gevuurd:
GET /mvexel/yours/transport.php?url=http://nominatim.openstreetmap.org/reverse/&lon=4.9073243141213&lat=52.391412133046

Hierop krijg ik een HTTP 500 van mijn server terug. Eens kijken in de error log, niets behalve een paar 'file does not exist' meldingen. Het lijkt erop dat er 1. wat mis is met die nominatim URL (een /& waar een ? moet staan) en moet die ook niet ge-escaped worden?

Als ik dan een bestemming-punt aanklik wordt gosmore.php wel aangeroepen:

GET /mvexel/yours/api/dev/gosmore.php?flat=52.396545012971&flon=4.9157142639195&tlat=52.398639894447&tlon=4.9541664123555&v=motorcar&fast=1&layer=mapnik HTTP/1.1

maar daar komt nooit wat van terug.

Als ik gosmore op de command line aanroep krijg ik alleen maar een melding over dat hij geen display kan openen - natuurlijk niet, ik heb helemaal geen X geinstalleerd.

Ik zie in top ook geen activiteit van gosmore en er is ook geen proces met die naam als hij volgens de website 'bezig' is.

Ik kijk nog even verder.