[OSM-talk-nl] Fietsrouteplanner edits in Twente

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Sep 17 07:09:24 UTC 2010

On 16-9-2010 22:57, Frank Steggink wrote:

> Bij het opschonen heb ik tot dusver overal een bicycle=no neergezet,
> waar duidelijk een fietspad langs de weg ligt. Bij mijn weten zijn het
> allemaal verplichte fietspaden, m.u.v. ventwegen op een aantal plaatsen.
> Als een verplicht fietspad is ingetekend, dan denk ik dat we ook
> bicycle=no op de hoofdweg kunnen gebruiken, bij gebrek aan een betere
> aanduiding. Uiteindelijk komt dit op hetzelfde neer voor routeplanners.

Een goede routingengine (en ik haal hier cloudmade maar weer aan)
herkent het fietspad naast de weg en stuurt de fietser daarover. Het
zetten van bicycle=no op een weg waar een fietpad langs loopt is niet
nodig. Ik heb cloudmade iig nog niet kunnen betrappen op het over de weg
routeren terwijl er een fietspad langs ligt.

Maarten