[OSM-talk-nl] Fietsrouteplanners gelanceerd

Andre Engels andreengels at gmail.com
Mon Apr 4 09:20:36 UTC 2011

2011/4/1  <dbussche at goudappel.nl>:

> Voor ons stopt de ontwikkeling nu niet.
> We hebben nog een aantal features in de pipelijn en ook plannen voor een
> uitrol naar heel Nederland. Dit kan echter alleen als de datakwaliteit dan
> op orde is en dat kunnen wij niet met betaalde krachten organiseren.
> Wat er met name nekt zijn:
> - eenrichtingswegen die in tegenrichting open staan voor de fiets
> - binnensteden die voor de auto, maar niet voor de fiets ontoegankelijk zijn
> - ontbrekende vrijliggende fietspaden, met name afkortingen, ontbrekende
> bruggen of tunnels en dergelijke
> [...]

Ik denk dat een applicatie als openstreetbugs dan handig zou zijn,
waarin je kunt aangeven welke wegen volgens jou mogelijk problematisch
zijn, en vervolgens de mogelijkheid geeft deze gevallen op te lossen
danwel aan te geven dat ze wel degelijk correct zijn. Je zult
waarschijnlijk zo nooit een volledige dekking krijgen, maar een heel
eind moet je toch kunnen komen, en dan weet je tenminste waar de
problemen liggen.

André Engels, andreengels at gmail.com