[OSM-talk-nl] BAG (Was: Diverse vragen)

dbussche at goudappel.nl dbussche at goudappel.nl
Tue Aug 30 10:19:54 UTC 2011

Er zijn twee belangrijke redenen voor de import:
1. internationale applicaties zoals smartphone-navigatie en b.v.
onderzoekstoepassingen verwachten adressen en gebouwen in de dataset, niet
apart. Niemand gaat speciaal voor Nederland andere code maken.
2. het is nutteloze bezigheidstherapie voor mappers om gebouwen en
huisnummers in te tekenen die al lang beschikbaar zijn. Mijn tijd en
energie wil ik liever kwijt in bijhouden van nieuwe ontwikkelingen, taggen
van gebruik van de gebouwen etc

Wat mij betreft graag een werkgroep oprichten die in eerste instantie 2
vragen meekrijgt:
- ontwikkel een procedure voor import en up-to-date houden van gebouwen en
adressen uit BAG rekening houdend met edits van mappers
- ga na welke mogelijkheden de BAG-licentie biedt, hoe we praktisch bij de
data komen

En dit dan weer hier terugkoppelt alvorens het ook daadwerkelijk te
bouwen.

Ik wil deel van de werkgroep zijn. Wie meer?

Groeten,

   Dirk

Dirk Bussche
Senior Adviseur Geografische Toepassingen

T +31 (0)570 666 830  ▪  E dbussche at goudappel.nl
(aanwezig op kantoor: maandag, dinsdag en woensdag)

Goudappel Coffeng  ▪  Snipperlingsdijk 4  ▪  7417 BJ Deventer  ▪
Postbus 161  ▪  7400 AD Deventer  ▪  The Netherlands  ▪
www.goudappel.nl
Goudappel Coffeng BV is gevestigd in Deventer, Den Haag, Eindhoven,
Leeuwarden en Amsterdam

Disclaimer

De informatie opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken en de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren. De afzender sluit iedere aansprakelijkheid uit die voortvloeit uit elektronische verzending.