[OSM-talk-nl] download niet meer alles?

Martien Scheepens martien at fmf.nl
Sun Dec 4 14:45:36 UTC 2011

Beste Floris,

Dit is een "probleem" dat je bij hele lange rechte wegen tegenkomt (vaak
snelwegen, spoorlijnen of grenzen).

Een way bestaat uit twee of meer punten. De renderer verbindt deze punten
netjes en ook de editor laat een dun lijntje zien. Als jij echter een
gebied download en er geen van de twee verbindende punten in ligt, krijg
jij de way niet te zien. De editor kijkt namelijk alleen maar naar punten
binnen het gebied in de database. Het omgekeerde geval valt meestal iets
minder op. Als jij maar een klein stukje way wilt bewerken, krijg je altijd
de hele way in de editor te zien. Soms tientallen kilometers lang, omdat de
way tussendoor nergens eindigt.

Kortom niet echt iets aan de hand. Mocht je nu graag willen dat je wel alle
ways in je editor krijgt als ze wel snijden, maar geen punt binnen het
gebied ligt, dan moet ik er helaas op wijzen dat dit betekent dat je bij
iedere vraag de halve database moet controleren en daarmee de performance
heel slecht wordt.

Groeten,

Martien