[OSM-talk-nl] Gemeentes naar Duitsland en België verhuisd?

Martien Scheepens martien at fmf.nl
Wed Feb 2 20:24:40 UTC 2011

Hallo mappers,

Ik probeerde net de routeplanner van open.mapquest.com en toen viel mij op
dat mijn thuishaven *Briljantstraat, Groningen, Grafschaft Bentheim, Aurich,
Groningen, Germany* (
http://open.mapquestapi.com/nominatim/v1/details.php?place_id=14356098)
heet. Oorspronkelijk dacht ik aan een fout bij het bewerken van de map van
mij, maar het komt door het hele land voor. Drenthe, Overijssel, en
Gelderland horen nu ook bij Duitsland. Noord-Brabant, Limburg en Zeeland
zijn verhuisd naar een land waar hun *g* niet meer zacht genoemd wordt.

Nog een andere vraag die ik heb. Ik had besloten de Briljantstraat van
huisnummer te voorzien. Daar heb ik de terracer-tool voor gebruikt. Er
bestaat ook een adres-interpolatie-tool die niet van een rijtjeshuis acht
huizen maakt. Welke methode is beter? Het principe is "don't map for the
renderer", maar al die kleine hokjes zijn verre van mooi. Wat is beter?

Groeten,

Martien