[OSM-talk-nl] beveiligingscamera's

Ante ante at ffii.org
Wed Feb 23 19:09:54 GMT 2011

On Thursday 17 February 2011 11:24:35 Martijn van Exel wrote:
> Ha,
>
> Ik kreeg een vraag over (statische) beveiligingscamera's in OSM. Voor zover
> ik weet is daar in NL nog nooit gestructureerd aandacht aan besteed.
> We hebben het dan over nodes met man_made=surveillance [1]. Volgens taginfo
> zijn er iets van 8000 van in OSM [2]. Ik doe nu een XAPI call om te kijken
> hoeveel in Nederland.
>
> Heeft iemand hier wel eens een camera getagd?
> Zijn er mogelijkheden voor een data-import? In GB zijn er met enig succes
> WOB-achtige verzoeken gedaan [3].
> [...]

Laatst was er een cameraspot wandeling door Utrecht. Ik hoorde dat er in
Utrecht een voorstel is om het aantal camera's gelijk te houden. Er zijn
mensen mee bezig, denk aan Vrijbit, PanoptICONS, cameraspotvogelproject,
Onderzoeksburo Jansen & Janssens.

https://www.vrijbit.nl/agenda/details/152-big-brother-in-europa.html

Met een beetje mazzel hebben ze zin gegevens aan te leveren.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante