[OSM-talk-nl] wegen verwijderen

Martijn van Exel martijn at geodan.nl
Fri Feb 25 10:40:31 GMT 2011

De geschiedenis blijft gewoon bewaard en je kunt niet meer bestaande
objecten dan ook gewoon wegknikkeren. Ik doe dat zonder enige weemoed.
Het probleem dat mensen slechte informatie afleiden uit Bing-luchtfoto's
is meeromvattend en staat hier wat mij betreft los van. Ik vind het in
elk geval niet opwegen tegen het vervuilen van de actuele database met
niet meer bestaande objecten.

Een history-laag is zeker interessant, maar wat mij betreft als los
project. Met Potlatch heb (had?) je rechtstreeks toegang tot niet meer
bestaande objecten, via de API kun je ze ook bevragen, en er is een
(experimentele) full-history dump[1]

[1] http://planet.openstreetmap.org/full-experimental/

Martijn

Martijn van Exel