[OSM-talk-nl] ouderdom Bing-tiles

Peter peter at haas-en-berg.nl
Mon Jan 3 21:30:01 UTC 2011

Dat zou ik op mijn versie ook graag willen doen, maar mijn server is
helaas net overleden...

Ik heb vandaag bij http://osm.org/?node=241602395 een nieuwe lamp gekocht.
Daarvoor was het nodig om de stroom eraf te gooien, anders was ik er niet meer.
De server zit in dezelfde groep als de lamp.
De fan van de server loopt soms aan als ik de server start.
Zo ook nadat ik de stroom weer inschakelde en genoot van mijn nieuwe licht.
Meestal is het mogelijk om met een 'corrigerende tik' van een
schroevendraaier de ongewenste bijgeluiden te doen verdwijnen.
Dit werkt dan tot de volgende reboot. Deze keer dus niet. Er brak
zelfs een stukje plastic uit die fan.
Dit is dus het einde van mijn server. Hij heeft 2011 gehaald, maar
helaas was dat het dan.

Ik zal m'n vader nog eens herinneren aan het feit dat naast wat osm
tools ook zijn muziekverzameling erop staat, de schijven zijn immers
nog intact.
Intussen zijn donaties altijd welkom, een eventueel overschot gaat naar OSM toe!

Groeten,
Peter

Op 3 januari 2011 07:42 heeft Martijn van Exel <m at rtijn.org> het
volgende geschreven: