[OSM-talk-nl] Fwd: European urban landuse vector data

Frank Steggink steggink at steggink.org
Sun Jun 26 18:25:28 UTC 2011

In Canada wordt data geïmporteerd van de topografische dienst (CITS,
Centre d'Information Topographique à Sherbrooke) die onder National
Resources Canada (NRCan) valt. Deze data, Canvec, valt in het publieke
domein. Deze dienst heeft zelfs mankracht en een FTP-server met
voorgeconverteerde OSM-data ter beschikking gesteld. O.a. Daniel Bégin
is een medewerker van NRCan. Meer informatie:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Canvec .

Een nadeel is wel dat de Canvec data op sommige plekken flink verouderd
is, ook in gebieden met een hogere bevolkingsconcentratie. De wegdata in
Canvec is wel actueel. In het verleden werd ook een andere dataset van
NRCan/CITS geïmporteerd, geheten Geobase. Dit was alleen wegdata.

Groeten,

Frank