[OSM-talk-nl] Status webserver?

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue Mar 1 13:04:59 UTC 2011

> We zijn natuurlijk afhankelijk van de inzet van vrijwilligers en er is
> dus geen garantie,
> tot nu toe was de uptime best goed volgens mij.

De uptime wel, de snelheid niet altijd.

> Ik weet dat er gewerkt wordt aan een nieuwe site en vind dat het zeker
> gerechtvaardigd
> is om een .nl site te hebben. Volgens mij is de tile server ooit
> opgezet om sneller
> wijzigingen te kunnen laten zien maar is osm.org tegenwoordig ook
> retesnel.

Dat klopt, van de snelle wijzigingen. De osm.org site kent ook zijn trage
momenten, wanneer de render queue vol zit en nieuwe render requests dus
niet in behandeling worden genomen.

Daarnaast draaien bv ook openfietskaart.nl en openwandelkaart.nl op deze
server.

--
Lennard