[OSM-talk-nl] Ineens veel conflicten in JOSM

Jeroen Muris jeroen at tweejee.net
Tue Mar 15 17:37:45 UTC 2011

Collega's,

Misschien is het toeval, ligt het aan mij, maar sinds kort krijg ik bij
het uploaden van mijn edits in JOSM veel meer meldingen over conflicten
dan voorheen. Eerder kon ik vrijwel al mijn changesets ineens uploaden,
en nu zijn er vrijwel standaard wel een paar elementen met een nieuwere
versie op de server!

Iemand een idee waar dat door kan komen? Iemand soortgelijke ervaringen?

- Ben op het moment bezig met fietsknooppuntenroutes ten westen van
Gouda - maar ik heb eerder ook al veel fietsroutes gedaan, zonder problemen.
- Ben net overgestapt op JOSM versie 3966.
- Bewaar (vrijwel) nooit mijn lagen in JOSM, maar upload voordat ik
afsluit; de tijd tussen starten en sluiten van een changeset is hooguit
een paar uur.
- Het is voor zover ik kan nagaan altijd de server die een nieuwere
versie van de objecten heeft - zelfs van objecten die ik zelf heb
aangemaakt.
- Voor het uploaden doe ik bij grotere changesets een 'update'; daar
komen dan geen conflicten uit voort.

Alle suggesties welkom,

J-----.