[OSM-talk-nl] Ineens veel conflicten in JOSM

Jeroen Muris jeroen at tweejee.net
Tue Mar 15 20:36:29 UTC 2011

Op 15-3-2011 21:24, Maarten Deen schreef:

> Heb je een van die objecten bekeken als je een conflict krijgt? Wat
> staat daar dan voor gegevens op?

Ik ben een aantal verschillende situaties tegengekomen, zoals:
* beide versies (server en lokaal) zijn verwijderd, maar met
verschillende tags
* enige verschil tussen twee nodes (server en lokaal) zijn de coördinaten
* de versie op de server heeft geen tags ('undefined' voor key+value),
mijn lokale versie wel

Ik kies er consequent voor de server-versie over te nemen en daarna mijn
lokale versie weer op te schonen. Problemen die ik daarbij tegenkom zijn
o.a.:
* kopieen van relaties met id=0, maar zonder leden
* duplicate nodes, nodes vlak bij elkaar (en daardoor kruisende wegen)
* duplicate ways na het mergen van de duplicate nodes

Ik vind het allemaal heel raadselachtig.

J-----.