[OSM-talk-nl] Tuinpark versus volkstuinen

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Sun May 1 16:18:02 BST 2011

On Sunday 01 May 2011 13:37:41 Martijn van Exel wrote:
> Ha,
>
> Voor volkstuinen kennen we landuse=allotments. Een typisch Nederlands
> fenomeen (?) is het Tuinpark, waar mensen niks verbouwen maar alleen maar
> recreëren. Bij mij in de buurt zijn er een stuk of wat [2][3]. Hoe taggen
> we dat?
>
> Martijn
>
> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dallotments
> [2] http://www.tuinparkbuikslotermeer.nl/index.htm
> [3] http://tuinparkdemolen.webklik.nl/page/welkom

Als landuse=allotments natuurlijk. Er is niets in de definitie van het woord
volkstuin dat zegt dat je daar groenten moet verbouwen.

Kijk bovendien eens op de webpagina van Tuinpark Buikslotermeer. De zevende
paragraaftitel is: Beheeerplan (sic.) Volkstuincomplex Buikslotermeer. Of
kijk op de website van Tuinenpark Groenewoud [1]. Die tweede foto zijn
volgens mij kool en uien. M.a.w. volkstuincomplex, tuinpark en tuinenpark
zijn gewoon synoniemen.

--
m.v.g.,
Cartinus