[OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Tue May 17 11:27:51 UTC 2011

Wat een onzin; zonder een voorbeeld representatie ("de kaart")
zou er niemand naar OSM hebben omgekeken.

Data onderscheidt zich alleen maar van ruis
doordat het zich gestructureerd laat weergeven.
Als je dus wilt laten zien dat OSM iets meer is dan ruis
dan heb je iemand als robert nodig om te laten zien
dat die data gestructureerd is.
Inderdaad zijn er dan verscheidene invalshoeken,

- mooie kaarten (voor aan de muur zeg maar)
- kaarten die de structuur en fouten in de data zichtbaar maken
- voorbeelden van applicaties (yours enzo)
- kaarten met overlays voor specifieke doelgroepen om te laten zien(die
data hebben we ook)

En die doelgroep definitie is an sich wel correct, maar is wat arrogant
naar
de vele OSM-ers (nuttige idoten ?: Cartinus) toe die zelf niets met de
data kunnen,
maar wel heel blij zijn dat Osm.org hun ingevoerde data zichtbaar maakt.
Zonder openfietskaart was IK allang gestopt met ingeven van fietspaden !

Gert