[OSM-talk-nl] Betr: Re: Fietsinventarisatie Amsterdam

Martijn van Exel m at rtijn.org
Fri May 20 16:19:06 UTC 2011

2011/5/20  <dbussche at goudappel.nl>:
> - hesjes met OSM
> vind ik een leuk idee, zal ik aan de veldwerkers vragen zij moeten zich er
> immers prettig bij voelen. Waar kunnen we ze desgewenst ophalen?

Bij mij (of dus bij Geodan). Op bruikleenbasis -- ze zijn voor Mapping
Parties. Ik heb er volgens mij 10.
Hebben ze goede GPS-en? Die zijn eventueel bij Floris te krijgen (ook
bruikleen ;)

> - ontmoeting met gemeente Amsterdam
> volgens mij zal de gemeente dat niet interessant vinden, zij zitten alleen
> te wachten op het shape-bestand dat ze straks van ons krijgen. Dat wij het
> ook in OSM invoeren staan zij toe maar is verder ons "hobby". En ikzelf ga
> nu richting Duitsland en ben pas dinsdag weer terug. Anders een conference
> call of skype? Wie heeft belangstelling?

Raar toch, de gemeente heeft daar toch baat bij. Zij hebben zelf veel
data (lijkt me) en kennis van het gedrag van de fietsers in de stad.
Zij leveren neem ik aan ook aan de fietsrouteplanner van RouteCraft
(tijdelijke omleggingen enzo, maar ook black spots, dat is allemaal
invoer voor de planner lijkt me...? Dus een expert meetup tussen ons
drieën lijkt me heel zinnig. Maar goed, ik ken de situatie niet
precies.

Zonder Amsterdam lijkt het me niet zo heel zinnig, ik denk dat de
belangrijkste kennis tussen OSM en jullie al is uitgewisseld in deze
draad. Ik vond de verwijzing naar
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle erg zinnig! Ik kende die
pagina nog niet trouwens.
--