[OSM-talk-nl] waterweg rond weiland taggen?

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue May 31 10:12:26 BST 2011

On 31-5-2011 10:56, ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen wrote:
> Leg eens uit wat het voordeel is van een polygoon /multipolygoon
> voor slootjes ?

Nee, want er is niet altijd een voordeel. Ik gaf slechts antwoord op de
vraag.

> Is het dat de grens van weiland/sloot in een "way" gemaakt kan worden ?

Zoiets. Een enkele way getagd als sloot, die dan ook lid is van een
relatie van de weide/akker. Dan heb je veel werk, maar geen
gedupliceerde ways.

> Hoe doe je dat dan als er niet overal een slootje ligt ?

Dat wordt dan al een stuk lastiger. Ik trek dan ook vaak maar gewoon een
extra way met gedeelde nodes voor een slootje. Nu heb ik hier in het
uiterste zuidwesten wel een stuk minder sloten dan in sommige andere
gebieden van NL, zoals daar bij Lexmond.

--
Lennard