[OSM-talk-nl] Semi automatisch BAG voorstel

Robert Elsenaar robert at elsenaar.info
Thu Nov 3 22:36:27 UTC 2011

Frank. Ik had het niet beter kunnen zeggen. Je moet maar denken dat ook fysieke observaties niet 100% in OSM terecht komen.
Wellicht dat we besluiten om ook wanneer een DUB reeds is afgemeld, deze door een ander opnieuw opvraagbaar is . Ik kan niet zien  wat dáár de gevolgen van zijn. Ik kan me in sommige gevallen dáár wel het nut van inzien.

Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)

Frank Steggink <steggink at steggink.org> schreef:

On 11-11-03 11:06 PM, Stefan de Konink wrote:

> Oke, maar hoe weet je dan of die objecten al in OSM staan?

Zoals gezegd wordt alleen naar de BAG-data zelf gekeken en niet naar OSM
om de drie changeset-bestanden te maken. De data danwel historie bevat
alle benodigde informatie.

De verantwoordelijkheid voor de initiële vulling, verwijdering van
(redundant geworden) 3dShapes gebouwen, overzetten van tags, etc. ligt
bij de lokale gebruiker. Hij is uiteindelijk de scheidsrechter die
bepaalt welke BAG-objecten in OSM terechtkomen en hoe dat gebeurt. Het
in te richten proces is ervoor bedoeld om hem te ondersteunen.

Frank