[OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk NL De Meierij

Jo winfixit at gmail.com
Sat Nov 12 00:29:22 UTC 2011

Op 12 november 2011 01:06 heeft Cartinus <cartinus at xs4all.nl> het
volgende geschreven:

> [...]
> Utrecht en Holland. Dan zie je natuurlijk ook zaken m.b.t. de
> fietsknooppunten. Mijn conclusie is dat de logica vaak ver te zoeken is.
> Samenwerken is voor de organisaties in die twee provincies blijkbaar
> moeilijk.
>
> Een voorbeeld: fietsroute van knooppunt A naar knooppunt B in het Utrechtse
> netwerk. Ergens onderweg komt deze route vlak langs knooppunt C van het
> Hollandse netwerk, dus staat er onderweg ineens een bordje met "knooppunt C
> hier afslaan". Op de knooppunten A en B is echter nergens te zien dat je van

Van de ene kant zou het leuk zijn om dat op de een of andere manier te
kunnen ingeven, maar we hebben daar ook geen goed systeem voor, enkel
de tag state=connection, misschien.

> Tweede voorbeeld: Een knooppunt in de buurt van de grens waar maar twee routes
> op uitkomen. Op dat kruispunt begint een fietspad dat uitkomt vlak bij een
> knooppunt in de andere provincie. Er is echter geen directe knooppuntroute
> tussen deze twee knooppunten.

In het nagelnieuwe wandelknooppuntennetwerk Zuid-Dijleland zijn er ook
2 knooppunten die gewoon schreeuwen om verbonden te zijn (één weg
rechtdoor, <1km lang). Met een verekijker kan je de paaltjes op het
andere kruispunt waarschijnlijk zelfs zien...

> Tot slotte een ouder wazig geval: Ten zuiden van Vianen is een knooppuntroute
> waarvan het grootste deel loopt over een graskade waar je helemaal niet mag
> fietsen.

Schrijnend.