[OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk NL De Meierij

Jo winfixit at gmail.com
Sat Nov 12 21:49:01 UTC 2011

Op 12 november 2011 21:58 heeft Lennard <ldp at xs4all.nl> het volgende geschreven:

> Dat zou ik zelf niet zo gedaan hebben, maar ik houd je hier niet tegen.

Ik wacht nog ff op input van Eimai (of anderen)

> Laat alsjeblieft de grens (geïmporteerd uit officiële bron) en de straat met
> rust. Zoals je aan de 'trapjes' in de grens net ten zuiden van het kruispunt
> ziet, is het verloop nog iets fijnmaziger dan 'volgt deze weg'.

OK, ik blijf eraf. (Ik blijf over het algemeen van alles wat een
boundary tag heeft, af. Al heb ik daar ook wel een uitzondering op
gemaakt in Schriek een paar dagen terug)

> Het heeft ook helemaal geen nut om te bakkeleien over een punt dat 2 meter
> links of rechts van een grens ligt. Voor alle praktische doeleinden ligt dat
> knooppunt exact op de grens, punt uit. Een knooppunt beslaat ook een heel
> kruisingsvlak, niet een exacte vierkante cm ergens in het midden.

 Ik vind wel dat we met dat (en andere) knooppunt(en) die in twee
netwerken liggen, iets moeten doen. Anders is het naar mijn gevoel
niet duidelijk genoeg voor de volgende olifant. Geen idee of er daar
veel van zijn. Die zijn waarschijnlijk met uitsterven bedreigd
(gelukkig maar, hoor ik je zuchten :-)

In ieder geval ben ik vanmorgen met m'n eerste route met een
state=connection geconfronteerd. Dus eerst ga 'k nog 's kijken hoe ik
die kan verwerken (en evt. detecteren). Sommigen hadden op de
uiteinden van zo'n route twee X'en gezet, maar dat zet nogal lastig om
naar een integer, met als gevolg dat daar geen 0 voorgezet kan worden
if<10, met als gevolg crash and burn. Dus had ik daar negatieve
getallen in de plaats gezet (toen ik nog niet doorhad dat die nodes
eigenlijk gewoon helemaal geen rcn_ref horen te hebben). Negatieve
getallen vallen goed op, dus is het duidelijk dat daar iets mee moet
gebeuren, vond ik dus perfect en m'n script had er ook geen moeite
mee.

Groeten,

Jo