[OSM-talk-nl] FRN Stadsregio Arnhem - Nijmegen

Jo winfixit at gmail.com
Sun Nov 20 11:25:54 UTC 2011

Op 20 november 2011 11:56 heeft Ben Laenen <benlaenen at gmail.com> het
volgende geschreven:

> Rotondes hebben wel hun forward/backward roles nodig, gewoon al vanuit het
> oogpunt van consistentie, en omdat er ook weer extreme gevallen tussen zitten.
>
> Hier gaan fietsers bijvoorbeeld in beide richtingen langs dezelfde kant, dus
> geen roles http://osm.org/go/0EpY06Lku-?layers=C

Rotondes zijn éénrichtingsstraten. Fietsers moeten éénrichtingsstraten
respecteren tenzij anders aangegeven.

Als een rotonde die deel uitmaakt van de routerichting 01-04 en
eveneens van routerichting 04-01, dan is het consistent om deze niet
van een role te voorzien. Dat doe je met de andere ways die in beide
richtingen gebruikt worden in je route, ook niet.

Dit geldt natuurlijk enkel voor rotondes die niet in stukjes ways
gehakt werden. Als het aparte ways geworden zijn, maakt het mij niet
meer uit of het delen van rotondes zijn. Dan geldt gewoon de regel die
ook voor 2 fietspaden aan weerskanten van een weg liggen, of stukken
route doorheen éénrichtingsstraten.

mvg,

Tijd om naar buiten te gaan, voordat ik zot word,

Jo