[OSM-talk-nl] FRN Stadsregio Arnhem - Nijmegen

Jo winfixit at gmail.com
Tue Nov 22 07:11:41 UTC 2011

Nee, geen geautomatiseerde acties op de OV-relaties. Het script tracht
geen routes continu te maken door wegen te gaan splitsen e.d. Het
rapporteert enkel de problemen.

Dan ga ik manueel aan de slag.

1e stap: sorteren van de leden
2e stap: kijken of de leden elkaar mooi kop-staart volgen (na een
tijdje heb je door welke patronen van die lijn aan de rechterkant OK
zijn)

Aangezien ik nagenoeg geen conflicten heb gehad, denk ik niet dat er
veel van die OV-relaties stukgemaakt zijn. Ze hebben nu enkel meer
leden, omwille van het splitsen van wegen.

Ik moet ook nog opmerken, dat ik dit netwerk niet AFgewerkt heb.
Aangezien ik me ernstig zorgen begon te maken over een edit conflict
en aangezien ik de indruk kreeg niet echt vlot meer vooruit te komen,
heb ik m'n werk halfweg al 's 'gesaved'.
Gewoonlijk neemt het verwerken van een netwerk zo'n 3-4 uur in beslag,
maar nu was ik al meer dan een week aan de slag.

Ik heb ook wat code toegevoegd aan het script om die knooppunten weer
toe te voegen. Nu  houd ik het graag simpel en zoveel mogelijk
'lowest common denominator', vandaar dat ik die knooppunten liever
niet in de routes zou zien.

In ieder geval is dat de reden dat ELKE route aangepast werd. Eerst om
die knooppunten er manueel uit te halen, dan om ze er weer aan toe te
voegen m.b.v. het omgebouwde script.

Nu ben ik nieuwsgierig om te zien wat er gaat gebeuren. Zullen jullie
aan de slag gaan met dat rapport op de wikipagina? Als ik een seintje
krijg (of anders binnen een tweetal weken), ga ik het script nog 's
laten lopen en kijken of het evolueert. Er zijn genoeg medewerkers
actief op dit netwerk, dat het zou moeten volstaan wat ik al deed en
ik er is nog zoveel te doen in NL aan de andere netwerken, dat ik me
elders nuttiger kan maken.

Ik heb ook veel knooppunten gesplitst, maar nog niet allemaal. Er is
een knooppunt met nummer op het einde van elke route. Dat is de
achterliggende logica. Er zijn geen genummerde knooppunten nodig aan
het begin van een route en als een knooppunt gesplitst is, dan zijn er
automatisch ook 'tentakels' die van de andere knooppunten met
hetzelfde nummer, naar het begin van de eigenlijke route leiden. Deze
'tentakels' zoals ik ze zo liefkozend noem, hebben altijd roles.

Ik sta open voor suggesties en commentaar en ik hoop dat ik dus niet
te veel verwoest heb tijdens m'n doortocht. Waar dat wel zo zou zijn,
zal ik het ook weer trachten te herstellen, indien nodig.

Het verslag op de wiki:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Netherlands/Cycle_Routes/Node_Network

Jo

Op 22 november 2011 01:58 heeft Frankl2009 <frankl2009 at xs4all.nl> het