[OSM-talk-nl] Falkplan Andes naar de rechter om NWB

Andre Engels andreengels at gmail.com
Wed Nov 23 08:24:49 UTC 2011

2011/11/23 Peter Berck <durian.ml at gmail.com>:

> Hoe komt Falkplan aan de data? Hebben ze dat zelf verzameld? Is dat met belastinggeld gefinancieerd? Ik neem aan dat er toen Falkplan begon dat er wel iets afgesproken is over licenties en dergelijke?

Ik neem aan dat ze dat zelf verzameld hebben, ja. Daar lijkt hun
argument in elk geval wel van uit te gaan. De redenatie lijkt zoiets
te zijn als "Wij (evenals Tomtom en misschien nog anderen) hebben veel
geld en moeite geïnvesteerd om deze data te verzamelen, en nu verpest
de overheid de markt door diezelfde data, gefinancierd met
belastinggeld, gratis aan te bieden." Het klinkt me allemaal als niet
erg veel grond om op te staan, maar je weet maar nooit wat er
juridisch gezegd wordt.

André Engels, andreengels at gmail.com