[OSM-talk-nl] buslijnen in Zuid-Limburg

Patrick Coenen petje at live.com
Wed Nov 23 15:32:00 UTC 2011

Als ik tijd en energie wil steken in het opvoeren/aanleggen van de buslijnen van het streekvervoer in Zuid-Limburg in OSM, waar moet ik dan op letten? De wiki vind ik niet al te duidelijk, ik vind het niet helder of ik nu een stop of een platform moet gebruiken en wanneer welke. Volgens mij zijn nog niet eens de busstops in deze streek terug te vinden in OSM. Hoe dit gedegen op te zetten?
Deze link heb ik ook al gevonden. Ik neem aan dat mijn in te voeren buslijnen ook in dit overzicht opgenomen zouden moeten worden.
Is er een goed voorbeeld dat ik in JOSM kan openen om eens een goed idee te krijgen hoe ik een relatie opbouw om een buslijn op te zetten?