[OSM-talk-nl] Saksenroute (relation 3071) terughalen

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Wed Nov 30 17:16:38 UTC 2011

Done.

Voor wie een methode met JOSM wil weten:
1) kijk in de xml van de (verwijderde) relatie welk versienummer hij heeft:
http://api.openstreetmap.org/api/0.6/relations?relations=3071

2) download de vorige versie in JOSM (file -> open location)
http://api.openstreetmap.org/api/0.6/relation/3071/291

3) Open de relatie in de editor en download de ontbrekende objecten (alle
objecten selecteren en dan "download selected incomplete members")

4) verander iets in de relatie (een note toevoegen dat hij retrieved is van een
vorige versie is altijd goed) en upload de veranderingen

Je krijgt nu geheid een foutmelding dat je een andere versie probeert te
uploaden als er op de server aanwezig is. Synchronize alleen de fout en na een
tijdje komt JOSM terug met "1 conflict detected".
Los alle conflicten op (zet status op "not deleted" en voeg alle objecten toe,
jouw versie in JOSM is de goede) en upload.

Ik merk dat JOSM na het oplossen van het conflict de relatie niet meer laat
zien. Ik weet niet of dat een bug is, maar bij het uploaden werd de relatie wel
opgeslagen.
Hij is er nu dan ook weer.

Maarten