[OSM-talk-nl] BAG viewer

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Sat Oct 29 21:38:53 UTC 2011

On Saturday 29 October 2011 19:41:03 Willem Sonke wrote:

> Ik heb even op de Wiki gekeken wat OpenMetaMap nu precies inhoudt, en
> het idee is erg goed. Ik vrees alleen dat een en ander in de praktijk
> heel lastig te implementeren is. Daardoor zal het nog wel een tijd duren
> totdat dit beschikbaar is.
>
> Maar wat is het probleem als we in de tussentijd gecontroleerd de BAG al
> toevoegen? Op dit moment staat er 3dShapes die naar verwachting niet
> bijgewerkt gaat worden en van lagere kwaliteit is. Ik zie niet in waarom
> we niet ondertussen op kleine schaal de BAG zouden kunnen importeren.

Als OpenMetaMap ooit van vapourware verandert in realiteit zal het zeker een
mooie tool zijn.

Tot die tijd kan het ook volgens mij geen kwaad als lokale mappers selectief
de onnauwkeurige en/of verouderde 3dShapes vervangen door wat beters.

On Saturday 29 October 2011 21:31:15 Stefan de Konink wrote:
> Het probleem is juist het overzetten. Als ObjectIDs stabiel zijn, dan
> is er geen probleem. Maar juist een systeem dat dat stukje monitort en
> intelligent is om fouten op te sporen en te herstellen... dat ontbreekt.

Voor monitoring van veranderingen in de brondata heb je helemaal geen stabiele
ObjectID's binnen OSM nodig. Daarvoor heb je de brondata van "nu" en de
brondata zoals hij was toen je er de vorige keer naar keek nodig. Zolang een
lokale mapper een gebied in de gaten houd dat niet al te groot is, zal het
geen probleem zijn om die wijzigingen _met de hand_ in OSM te verwerken.
Zoveel wordt er in Nederland nu ook weer niet ge- en verbouwd.

--
m.v.g.,
Cartinus