[OSM-talk-nl] Semi automatisch BAG voorstel

Just van den Broecke just at justobjects.nl
Mon Oct 31 07:55:58 UTC 2011

Het "I-word" ! Ik zie ook wel iets in dit plan. Een paar opmerkingen:

- wat te doen met BAG-addressen ? m.i. zijn er meerdere adressen
gekoppeld aan een pand (via hoofdadres van BAG "VerblijfsObject"). Dit
zijn "nodes" (punten), panden zijn polygonen ("closed ways"). Handig
voor door-to-door navigatie.

- We moeten blijven nadenken over een structurele oplossing zoals OMM
[1] voor externe datasets die via hun eigen bron worden bijgehouden en
OSM gelaagdheid [2]. Niet voorstellen meteen afbranden. Elk groot OSS
project kent momenten van "refactoring". Ook dit is crowdsourcing ! BAG
is slechts een voorbeeld. Het zal alleen nog maar "erger" worden. Wie
weet komt de topo-kaart (Top10NL,BRT) van Kadaster ooit vrij...

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenMetaMap
[2]
http://blog.openstreetmap.nl/index.php/2011/05/26/durven-denken-over-een-gelaagd-osm-model

groeten,