[OSM-talk-nl] BAG viewer

Ruud den Blanken ruud.den.blanken at gmail.com
Mon Oct 31 22:57:43 UTC 2011

Dick <dick at mrns.nl>schreef:
>Wie weet hoe accuraat BAG is? Voor wat ik nu zie heel accuraat, wat mij
betreft
>kan BAG dan blind OSM overschijven (als de data nieuwer is dan OSM en een
bag
>objekt id tag heeft).

De accuraatheid van de BAG zal per gemeente verschillen en zal afhangen van
de organisatie en de hoeveelheid aandacht die het bij een gemeente krijgt.
Bij het vervangen van de 3dShapes in Gorinchem door adressen en gebouwen
uit de BAG stuitte ik op diverse slordigheden die niet overeenstemmen met
de werkelijkheid; die zijn dan ook direct door mij aangepast.
Overall zijn vooral de gebouwcontouren stukken nauwkeuriger en recenter dan
3dShapes maar ook BAG-data is niet overal 100% foutloos.

Ik voel dan ook veel voor het idee om de BAG-data op wat voor manier dan
ook als resource ter beschikking te stellen,
en dat lokale mappers daar waar zij het belangrijk vinden de 3dShapes
vervangen door BAG-data.

Groeten,
Ruud den Blanken