[OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Thu Aug 2 07:13:10 UTC 2012

On 2012-08-01 20:27, Edwin Wisse wrote:
> Hallo Openstreetmappers,
>
> Ik heb iets vreemds gezien in de openstreetmap van een wijk in
> Vlaardingen, bij Rotterdam. Ik ken de buurt omdat ik er opgegroeid
> ben. Op de kaart viel me op dat heel veel straten in deze wijk rare
> kronkels hebben. De locaties van de gebouwen klopt, maar de straten
> vertonen bochten die er niet zijn. Sommige straten zijn opgeknipt.
> Anderen hebben verbindingen die niet bestaan.
>
> Omdat het een complete wijk betreft lijkt het me ook niet
> waarschijnlijk dat iemand met de hand de straten heeft zitten
> [...]

Ja. Het lijkt erop dat een deel van de AND import een vreemde tik heeft
gekregen. Ik heb op meerdere plaatsen gezien dat wegen op een gekke
zig-zag manier zijn neergelegd terwijl ze gewoon recht moeten zijn.
Misschien is er dan iets mis gegaan in de coördinaatconversie of is een
te lage nauwkeurigheid gebruikt?

Ik kan zo geen voorbeeld geven waar dat nog meer het geval was, maar ik
heb er een aantal gecorrigeerd.
Sowieso is er vaak een mismatch tussen de AND straten en de 3Dshapes
huizen.

Maarten