[OSM-talk-nl] openkvk bedrijfsnamen / geolocaties bulkimporteren?

Frank Steggink steggink at steggink.org
Fri Aug 3 12:56:33 UTC 2012

Quoting Stefan de Konink <stefan at konink.de>:

> Dit weekend zal er weer een update van openkvk plaatsvinden. Al eerder
> hebben we veel adressen kunnen koppelen met de BAG. Daarmee zijn
> geolocaties eenvoudig te onttrekken. Zou er belangstelling zijn om
> automatisch een PoI import te doen met data uit openkvk, waar
> beschikbaar inclusief amenity?
>
> Stefan

Automatisch importeren lijkt me sowieso niet wenselijk, onder meer
vanwege het risico op duplicates.

Wat je beter zou kunnen doen is OSM-files beschikbaar stellen met deze
amenities, uitgesplitst naar 4-cijferig postcodegebied. Dan kunnen
deze handmatig gemerged worden met de al aanwezige info. Dit gaat jouw
wel lukken :) Hiervoor heb ik wel belangstelling.

Ik denk dat het verstandig is om eerst de mapping van OpenKVK naar OSM
apart te bespreken. Welk voorstel heb je hiervoor klaarliggen?

Groeten,

Frank