[OSM-talk-nl] Straatnamen uit BAG vergelijken met OSM

Gertjan Idema g.idema at zonnet.nl
Sat Jan 21 18:41:04 UTC 2012

On Sat, 2012-01-21 at 18:02 +0100, Cartinus wrote:

> Er zitten geen straten in de BAG. Dus wat zou je dan in ref:BAG willen
> zetten als er meer gebouwen in een straat staan? Volgens mij hoort BAG
> data op de gebouwen te zitten.
Straten vallen in de BAG in de categorie openbare ruimte (evenals
bijvoorbeeld bruggen en parken).
Iedere straat in de BAG heeft daarbij een eigen identificatiecode.
0344300000003369 staat voor het Domplein in Utrecht. Deze code zou je
dus aan de bijbehorende straat(delen) kunnen koppelen. Net zoals
ref:woonplaatscode voor woonplaatsen, ref:gemeentecode voor gemeenten,
en ISO3166-1 voor landen. (ref:provinciecode of ISO3166-2 zijn er niet)

Overigens bevat de BAG ook straatnamen zonder huizen, zoals
'Waterlinieweg' of 'Rijksweg A12'. De laatste heeft dan wel per gemeente
een andere code en het zal per gemeente verschillen hoe compleet deze
data is.

Gertjan