[OSM-talk-nl] Straatnamen uit BAG vergelijken met OSM

Stefan de Konink stefan at konink.de
Sun Jan 22 00:00:44 UTC 2012

Op 22-01-12 00:15, Gertjan Idema schreef:
> De openbareruimte tabel moet via woonplaatscode en straatnaam aan
> het NWB. Hetzij via een woonplaatscode->gemeentecode table, hetzij
> via een woonplaatscode->woonplaatsnaam table. Vraag is natuurlijk,
> hoe goed de straatnamen in NWB overeenkomen met de BAG straatnamen.
> Die tabellen ga ik binnenkort maar eens naast elkaar leggen.

Dit is NWB;

 wvk_id     | numeric(10,0)         |
 wvk_begdat | date                  |
 jte_id_beg | numeric(10,0)         |
 jte_id_end | numeric(10,0)         |
 wegbehsrt  | character varying(1)  |
 wegnummer  | character varying(5)  |
 wegdeelltr | character varying(1)  |
 hecto_lttr | character varying(1)  |
 baansubsrt | character varying(3)  |
 rpe_code   | character varying(2)  |
 admrichtng | character varying(1)  |
 rijrichtng | character varying(1)  |
 stt_naam   | character varying(29) |
 wpsnaamnen | character varying(24) |
 gme_id     | smallint              |
 gme_naam   | character varying(24) |
 hnrstrlnks | character varying(1)  |
 hnrstrrhts | character varying(1)  |
 e_hnr_lnks | integer               |
 e_hnr_rhts | integer               |
 l_hnr_lnks | integer               |
 l_hnr_rhts | integer               |
 begafstand | integer               |
 endafstand | integer               |
 beginkm    | double precision      |
 eindkm     | double precision      |
 pos_tv_wol | character varying(1)  |

Dit is BAG;

 identificatie               | numeric(16,0)               |
 aanduidingrecordinactief    | boolean                     |
 aanduidingrecordcorrectie   | integer                     |
 officieel                   | boolean                     |
 inonderzoek                 | boolean                     |
 begindatumtijdvakgeldigheid | timestamp without time zone |
 einddatumtijdvakgeldigheid  | timestamp without time zone |
 documentnummer              | character varying(20)       |
 documentdatum               | date                        |
 openbareruimtenaam          | character varying(80)       |
 naamgevingstatus            | naamgevingstatus            |
 openbareruimtetype          | openbareruimtetype          |
 gerelateerdewoonplaats      | numeric(16,0)               |
 verkorteopenbareruimtenaam  | character varying(80)       |
 begindatum                  | date                        |
 einddatum                   | date                        |

select distinct openbareruimtetype from openbareruimteactueel;
   openbareruimtetype
- ------------------------
 Kunstwerk
 Administratief gebied
 Landschappelijk gebied
 Weg
 Spoorbaan
 Terrein
 Water

Via die 'Weg' moeten we of in de NWB Wegdelen of in TOP10 kunnen
komen. En met een beetje vroeten via de woonplaatsnaam ook nog wel een
unieke referentie kunnen krijgen. Zie hier wel brood in ;)

> Wat hoop je hiermee uiteindelijk te kunnen bereiken?

Volledige integratie: BAG-NWB-TOP10. Liefst als linked open data, maar
als dat niet realiseerbaar is, dan als 1 dataset waarin alle overheden
kunnen werken.

Om het werk van een anonieme OpenStreetMapper eens te laten zien:
<http://mirror.openstreetmap.nl/kadaster/mapnik_twente.png>

...dat is een deel van Top10, denk eens aan de mogelijkheden als je
van al het rode metadata hebt.

Stefan