[OSM-talk-nl] NLExtract project

Just van den Broecke just at justobjects.nl
Sun Jan 22 11:09:07 UTC 2012

Hallo,

Gezien de discussies over BAG en Top10NL wilde ik hier, hoewel in de
steigers, toch vast het project NLExtract aankondigen. In het kort: met
NLExtract willen we software tools bieden voor het converteren,
valideren, verrijken, combineren en visualiseren (WMS) van open geodata
die door NL overheden sinds kort wordt vrijgegeven.

In eerste instantie BAG en Top10NL en dan vooral de conversie van bron
(GML) naar een database (PostgreSQL/PostGIS). Voor BAG bouwen we voort
op BAGExtract+ van I&M/Stefan/Milo en dan vooral commandline. Top10NL
extractie is nieuw. Later: NWB, TopRaster data en meer.

Voorlopig hebben we alleen een GitHub met README's:
https://github.com/opengeogroep/NLExtract

Als je mee wilt werken horen we dat graag. Ik heb zelf gemerkt dat de
brondata van bijv. BAG heel wat "nasties" en "gotchas" bevat: dubbele
records, adressen zonder postcode, niet-valide GML (Top10NL) of
-geometrieen etc. De kennis hierover bundelen is ook een doel.

Welzeker spreek ik een aantal van jullie straks op de borrel in U.

groeten,

Just van den Broecke