[OSM-talk-nl] Internationale Mapnik layer op NL kaarten kapot

Lambertus osm at na1400.info
Sat Jul 21 12:56:26 BST 2012

Op de site www.openfietsmap.nl viel me op dat de internationale Mapnik
layer niet meer werkt om de volgende reden:

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/announce/2012-June/000062.html

Het zou mooi zijn als iemand dit kan oplossen.

Het valt me ook al tijden op dat de bijzondere kaarten (zoals
maxspeed.osm.nl, openfietskaart, openwandelkaart) op de osm.nl server al
heel snel "deze tile wordt op de achtergrond gerenderd" geeft. Dit maakt
deze unieke kaarten vrijwel onbruikbaar om de omgeving te scannen op
bijvoorbeeld missende informatie of relaties die stukken missen.

Het lijkt me daarom handig om voor de kaarten die gehost worden op
osm.nl de internationale Mapnik layer als default layer te gebruiken
i.pv. de lokale Mapnik layer of basis+straten  layer die op osm.nl
draait. Op die manier houden we misschien meer resources beschikbaar
voor de unieke NL kaart layers zodat die tiles niet telkens opnieuw
gerenderd hoeven worden.

Iemand een mening hierover?