[OSM-talk-nl] Fouten in labels

Pander pander at opentaal.org
Mon Jun 4 07:05:06 UTC 2012

Hoi allemaal,

Los van de discussie over hoe OpenTaal toponiemen uit OSM kan gebruiken
hebben mijn filters al wel het een en ander ter verbetering gevonden.

In http://www.pastebay.net/1062450 is een histogram te vinden van de
labels. Voor labels die niet meer dan vijf keer voorkomen worden ook de
desbetreffende waarden getoond.

Er zitten een paar fouten in die gerepareerd kunnen worden. Enkele
voorbeelden zijn:
- Adriaanse
- Atletiekbaan
- Buurtbussen standplaats
- Hotel
- rcn_ref#
en er zittten ook wat leuke /foutjes/ tussen zoals:
- bitterballen = yes
- broodje = kaassouflé met mayonaise
- gezellig = yes

De waarden met &#....; bevatten UTF-8-karakters die pastebay helaas niet
ondersteunt, die kunnen genegeerd worden. Let op, dit overzicht wordt
over een maand automatisch verwijderd. Graag ontwikkel ik het script
verder met iemand van de OSM community zodat regelmatig geautomatiseerde
rapporten geeft over mogelijke fouten.

Groetjes,

Pander