[OSM-talk-nl] openkvk gaat geo

Stefan de Konink stefan at konink.de
Wed Mar 14 08:08:59 UTC 2012

On Wed, 14 Mar 2012, Gert-Jan van der Weijden wrote:

> Nauwelijks te doorgronden maar wel vreugdevolle inside-talk.
> Ik weet wat BAG, KVK en SBI is, maar uitleg in wat opener vorm zou leuk zijn: wat kan ik nu / hoe / waarmee?

BAG = Basisregistratie Adressen en Gebouwen
(Alle gebouwen in Nederland met locatie)

KVK = Kamer van Koophandel => Basisregistertatie Handelsregister

SBI = Standaard Bedrijven Index
(een nummertje met een beschrijvende activiteit van een bedrijf)

Nu kun je querien op api.openkvk.nl en een locatie op de kaart plotten.
Straks kunnen we in bulk een heleboel adressen op de kaart plotten
eventueel deze adressen importeren en op bestaande osm objecten wat
zetten.

Stefan