[OSM-talk-nl] Toponym

geejee at dds.nl geejee at dds.nl
Fri Mar 23 13:18:56 GMT 2012

Colin Smale <colin.smale at xs4all.nl> schreef:

> Of misschien nog beter: landuse=recreation,
> {landcover,surface}=grass, leisure=park?

Essentie is het verschil tussen toografie/verschijningsvorm (aá la
top10nl) en gebruik (a la CBS).

Zie OSM voorstel voor landcover.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/landcover

Zie in NL als voorbeeld de CBS classificatie bodemgebruik:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/methoden/classificaties/overzicht/bestand-bodemgebruik/default.htm

en de webservice er van:
http://geoservices.cbs.nl/ArcGis/rest/services/BestandBodemgebruik2008/MapServer

(en de volgende stap is natuurlijk "bestemming", zoals in
bestemmingsplan aangegeven...)

Gert-Jan