[OSM-talk-nl] Andere tijden

Frank Steggink steggink at steggink.org
Wed May 23 19:55:34 BST 2012

Genietend van het mooie weer en de vakantie die ik toevallig heb,
besloot ik maar weer e.e.a. in kaart te brengen in de prachtige stad
Utrecht. Ondanks de mapping party van 2 jaar geleden is er nog meer dan
genoeg te mappen. Wandelend langs de Oudegracht kwam ik toevallig uit
bij een schim uit een ver verleden: een platenzaak [1]! Groot was
zojuist mijn ontsteltenis bij het invoeren dat er hiervoor geen shop-tag
was gedefinieerd! Blijkbaar heeft niemand hiervoor de moeite genomen in
de tijd van iTunes. Volgens TagWatch [2] is een platenzaak sowieso een
uitstervend verschijnsel. Culturel erfgoed?

De kaart ziet er saai uit: alleen maar een lange reeks huisnummers. Er
zitten hier wel woonhuizen, maar ook wel winkels (antiek, galerij, iets
voor volwassenen, etc.) en een groot hok op nr. 312 [3] waar nog geen
witte rook uitkomt.

Groeten,

Frank

[1] http://www.openstreetmap.org/browse/node/1763428067