[OSM-talk-nl] Andere tijden

Gertjan Idema g.idema at zonnet.nl
Fri May 25 22:08:33 UTC 2012

Is er iemand die hier iets zinnig over kan zeggen?

- Is het voldoende om 'source:name=opentaal.org' toe te voegen aan namen
die met behulp de OpenTaal database gecorrigeerd zijn?
- Onder welke voorwaarden mogen geografische namen uit OpenStreetMap
overgenomen worden in de OpenTaal database?
- Stel ik maak een database met namen die in OSM voor komen en niet in
OpenTaal, of andersom; wat voor licentie heeft die database dan?
- Geldt 'source=AND' ook voor de name tag van een straat?
- Zo ja, mag deze straatnaam dan met vermelding van 'AND' als source
naar OpenTaal gestuurd worden.

Zelf wordt ik, net als waarschijnlijk de meesten van jullie, erg moe van
dit soort vragen.
Ik hoop echter dat er iemand is die ze kan beantwoorden en dat het
antwoord een vruchtbare samenwerking met OpenTaal niet in de weg staat.

Met vriendelijke groeten,
Gertjan Idema

PS. Mijn (OpenTaal gebaseerde) spellingchecker herkent in dit mailtje
wel het woord 'OpenTaal', maar niet 'OpenStreetMap'
  voor een vruchtbare samenwerking lijkt het mij wenselijk dat de term
'OpenStreetMap' wordt opgenomen in de OpenTaal database ;-).
 Weet iemand of 'OpenStreetMap' met drie hoofdletters de juiste spelling
is?