[OSM-talk-nl] Kwaliteitscontrole uitgevoerd op fietsknooppuntennetwerken in Nederland

Jo winfixit at gmail.com
Tue Oct 9 09:11:04 UTC 2012

Ik heb m.b.v. de Overpass API alle ways gedownload die deel uitmaken van de
Fietsknooppuntennetwerken in Nederland. Daarna heb ik mijn script laten
lopen, met het volgende resultaat:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Netherlands/Cycle_Routes/Node_Network

Dit zijn dus alle knooppunten waar minder dan 3 routes op
toekomen/vertrekken en alle routes die onderbroken zijn, of die niet op 2
verschillende genummerde knooppunten aankomen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben om de foutjes eruit te halen.

Als alle routes in een netwerk verbeterd zijn, kan ik het script uiteraard
opnieuw laten lopen.

Waarschijnlijk doe ik de hele oefening binnen 1 of 2 maanden nog eens
opnieuw.

Hier zijn ook nog wat tips te vinden om het werken met die relaties
gemakkelijker te maken binnen JOSM:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Polyglot/Some_ways_to_simplify_editing_cycle_node_routes_with_JOSM

Ik ben wel van plan om dat hele proces nog veel eenvoudiger te maken, zodat
mensen niet meer met lokale bestanden hoeven te werken, zoals het daar
beschreven staat. Daartoe wilde ik eerst zelf bestanden hebben die nagenoeg
compleet waren. Nu ga ik dus uitzoeken wat ik moet doen om die vlot online
beschikbaar te maken.

mvg,

Jo