[OSM-talk-nl] Het taggen van BAG data.

Gert-Jan van der Weijden geejee at dds.nl
Wed Oct 17 15:11:47 UTC 2012

Die Haarlemse “zwart” en “rood” (je zult maar kleurenblind zijn in Haarlem!)
worden als ZW en RD geregistreerd (zie oa Kampersingel 42).

De gedachte achter de toevoegingen is om in ieder geval potentiële
verwarring te voorkomen: (cijfer nul en letter O, cijfer één en Romeinse I
etc.)

De ene gemeente is daar anders mee omgegaan dan de andere: Hoorn heeft 110
honderdtal adressen met toevoeging “ROOD” wel hernummerd. Wegens lastig voor
bewoners (adreswijzigingen proberen gemeenten dit te vermijden)

Groet,

Gert-Jan