[OSM-talk-nl] Het taggen van BAG data.

Pander pander at opentaal.org
Sat Oct 20 11:32:10 UTC 2012

On 2012-10-20 13:21, Just van den Broecke wrote:
> Beste Gertjan e.a,
>
> Een goed plan, ik wil wel meedenken. btw: De BAG is net deze week
> ververst met versie 8 sept en 8 okt:
> http://geodata.nationaalgeoregister.nl/inspireadressen/atom/inspireadressen.xml
> (Atom).
> e.e.a. moet ook simpeler worden in de toekomst:
> http://drupal.pdokloket.nl/nl/producten/pdok-downloads/atomfeeds
>
> Ik probeer wat aan te vullen onder...het blijft een taai onderwerp.

Voor wie interesse heeft: ik heb nog een hele lijst van correcties op de
BAG-gegevens. Met name coderings- en typefouten zitten er redelijk wat in.

Ook zou het handig zijn als het Kadaster er iets mee zou willen doen?

Ik heb ze al eens geschreven over fouten in toponiemen uit 1:25.000
kaarten (TOP25) maar toen hadden ze geen interesse. Hun reden was dat ze
er zelf al mee aan de slag waren.

Voor BAG denk ik niet dat ze op de hoogte zijn van deze fouten, ook
omdat het een gigantische collectie is. Heeft iemand een ingang
hiervoor? Volgens de wet moeten ze volgens mij openstaan voor
terugmelding van correcties.