[OSM-talk-nl] http://www.waarismijnstembureau.nl

Gertjan Idema g.idema at zonnet.nl
Wed Sep 12 14:33:11 UTC 2012

On Wed, 2012-09-12 at 16:00 +0200, Stefan de Konink wrote:

> Het met het feit dat er "OSM" als naam op de laag staat (rechts
> bovenin), is aan de attributie toch voldaan?
> Stefan

Volgens de OSM gebruiksvoorwaarden is dat niet voldoende:

-Je voldoet aan de licentievoorwaarden als je de volgende tekst,
inclusief werkende hyperlinks, bij een herpublicatie of afgeleid werk op
neemt:

-Data by OpenStreetMap.org contributors under CC BY-SA 2.0 license.

-Overigens loopt er op dit moment een discussie binnen de OpenStreetMap
gemeenschap die mogelijk leidt tot een verandering van de licentie. De
nieuwe licentie wordt mogelijk de Open Database Licentie.

Dat laatste zinnetje heb ook maar even gekopieerd omdat ik denk dat de
tekst niet helemaal up-to-date is.

Overigens weer eens wat anders om de blauwe Google Streetview  lijntjes
op een OSM achtergrond te zien. Dat krijg je als je OSM tiles in Google
maps software plakt.
De app is trouwens 'gebouwd' door Centric.

Gertjan