[OSM-talk-nl] Overlay met spoorkaart

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Sep 24 09:52:21 UTC 2012

On 2012-09-24 11:31, Pander wrote:
> Hoi allemaal,
>
> Is het een idee om een overlay te maken met
> http://www.treinreiziger.nl/reizen/spoorkaart ?
>
> Een daadwerkelijke overlay zal bv. met rechte lijnen tussen stations
> moeten werken. Zie de screenshot van Nokia in NRC-artikel van mijn
> vorige post.

Hou er wel rekening mee dat deze kaart niet alleen flink gestyleerd is,
maar ook topografisch niet klopt.
Blerick ten noorden van Venlo is misschien niet zo'n probleem, maar de
afstand Arnhem - Utrecht is op die kaart ongeveer de helft van Utrecht -
Den Haag, terwijl die laatste afstand in werkelijkheid zelfs minder is.

En ik denk dat zo'n kaarten heel veel handwerk zijn. Het is een flinke
uitdaging om zo'n kaart automatisch te genereren.

Maarten