[OSM-talk-nl] Hosting of rackspace gezocht voor yournavigation.org

Lambertus osm at na1400.info
Fri Sep 28 10:20:29 UTC 2012

Voor de routing backend van yournavigation.org ben ik op zoek naar
sponsoring van hosting of rackspace.

Gezocht:
Een compleet hosting aanbod bestaande uit een dedicated server met
minimaal 16 GB ram en 10 GB traffic per maand.

Alternatief heb ik reeds een aanbieding gekregen van 2e-hands servers
die bestaat uit twee 1U of 2U servers HP DL360 G5, KVM over IP en op
afstand bedienbare PDU. Hiervoor ben ik op zoek naar rackspace sponsoring.

Ben je geintresseerd in het ondersteunen van dit unieke opensource
project neem dan contact met mij op. Over de voorwaarden van hosting of
rackspace valt uiteraard te praten.

Achtergrond:
YOURS (yournavigation.org) is een opensource routing applicatie op basis
van OpenStreetMap data. YOURS was in 2008 de eerste applicatie die
wereldwijde navigatie gebaseerd op OpenStreetMap data mogelijk maakte.

Tientallen web- en mobiele applicaties gebruiken yournavigation.org voor
routering en op dit moment worden dagelijks 80.000 tot 200.000 route
berekeningen uitgevoerd.

De website yournavigation.org zelf wordt sinds het begin gehost door
Oxilion in Enschede en dat blijft in principe ook zo. Maar de routing
backend voor yournavigation.org wordt op dit moment nog gesponsord door
een hosting bedrijf uit Amerika waarvan de zoon van de eigenaar een
afstudeerproject gedaan heeft met YOURS. Het sponsoring 'contract' van
loopt af wat de reden is dat ik op zoek ben naar een alternatief.