[OSM-talk-nl] Hosting of rackspace gezocht voor yournavigation.org

Lambertus osm at na1400.info
Sun Sep 30 21:20:24 UTC 2012

On 30-09-12 00:18, Maarten Deen wrote:

> Je krijgt tegenwoordig steeds meer plaatsen waar je thuis een
> aansluiting op glasvezel hebt. Zou dat ook werken?
>
> Maarten
> (nog geen glas)

Ja hoor, zolang je maar van buitenaf bij een poortje kan komen. De
verbinding hoeft geen glas te zijn, ik schat dat 10 Mbit al genoeg is
(de reactietijd route aanvragen af te handelen isbelangrijk maar het
gaat hier niet om bulk dataverkeer). Poort 80 hoeft ook niet
toegankelijk te zijn, de frontend website kan routes vanaf elke
willekeurige poort opvragen.

Ik zit hier nog met ADSL (1Mbit uplink). Reggefiber slaat Apeldoorn
voorlopig over, wegens de financiele problemen van het gemeentebestuur. :-(