[OSM-talk-nl] Multi poligons

Ronald Stroethoff stroet43 at zonnet.nl
Thu Apr 4 19:23:54 UTC 2013

St Niklaas wrote:

> Beste Ronald,Alleen al om de zaken uit elkaar te trekken of the
> onderscheiden is een aparte los liggende polygoone nodig lijkt mij.Is er
> dan een andere manier om bv water in een bos of park te isoleren ?Waarom
> veroorzaakt dat hinder en waarbij ?Hendrik

Op deze plek:
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.2113&lon=4.57431&zoom=17&layers=M

Wilde ik enige verbeteringen aanbrengen, namelijk een stukje water bleek een
passantenhaventje te zijn en een ander stuk water heeft een eigen naam.

Hiervoor moest ik dus het water in stukken knippen.

Ik kwam daar meerdere problemen tegen

1) stukken weiland lagen met de punten op de punten van het water waardoor
ze niet apart te selecteren zijn.

2) bij het knippen begonnen verschillende relaties te protesteren.

ronald