[OSM-talk-nl] Staat licentie van top10nl importeren toe ?

Top10NL Import top10nl.import at gmail.com
Sat Feb 16 08:36:11 UTC 2013

 Bedankt voor alle reacties.

Mijn naam is Tycho Strijk (vanwege het speciale account/email-adres had ik
dat er expliciet bij moeten zetten).

Ik ben het met Frank eens dat de meeste verharde autowegen er al in zitten.
Voor onverharde wegen is dat niet zo. Op de OSM kaart kun je meestal door
de witruimte tussen twee percelen afleiden dat daar een weg loopt, maar er
staat geen weg ingetekend en bij export naar bijvoorbeeld Garmin formaat
zijn die zandwegen dan nauwelijks zichtbaar.

Het doel is voornamelijk het toevoegen vanuit Top10nl van ontbrekende
onverharde wegen en paden. Dit zie ik als een eenmalige actie om een
landsdekkende basis te creeren, waarna de OSM community dit zelf up-to-date
kan houden.

Het goed integreren en aansluiten bij de bestaande wegen en behouden van
relaties en tags is erg belangrijk. Alleen is dat in voldoende mate lukt,
heeft importeren zin.

Wat betreft de licentie lijkt het me belangrijk dat er duidelijk wordt of
er wel of niet toestemming komt om data uit Top10nl/BRT te importeren. Niet
alleen voor import van wegen maar ook voor mogelijk andere data (wat een
OSM wens was toen deze data werd vrijgegeven).